دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مفهوم زیستن

مفهوم زیستن

۱. «انسان در جستجوی معنا»؛ مفهوم زیستن و مبنای وجود انسان

  • نویسنده: دکتر ویکتور فرانکل

انسان در جستجوی معنا، کتابی ارزشمند و تجربه محور در باب مفهوم و ماهیت زندگی، به قلم روانپزشک نام‌آشنا و بنیانگذار «لوگوتراپی» یا معنادرمانی است. کشف معنای زندگی حتی در بدترین و سخت‌ترین شرایطش، هدف دکتر فرانکل از انتشار این اثر تاثیرگذار و ماندگار بود. او که خود از بازماندگان آشویتس (اردوگاه کار اجباری آلمان نازی) به شمار می‌آمد، با وجود از دست دادن اعضای خانواده‌اش در این مرکز، با امید بازنویسی این کتاب درخشان به زندگی بازگشت و این نگاه را به دیگران تزریق کرد که در مصیبت‌بارترین بخش زندگی هر شخصی، ریسمانی برای چنگ زدن وجود دارد.

کتاب در دو بخش خاطرات سخت اسارت و تجربه ناشی از آن که منجر به کشف روش معنادرمانی شد، نگاهی تسلی‌بخش و ویژه به زندگی و آینده دارد. به اعتقاد فرانکل حتی رنج هم در زندگی مفهوم دارد و برای پشت سر گذاشتنش و تغییر سرنوشت، تنها باید اراده کرد و معنا و دلیلی برای ادامه زندگی یافت. او این نظریه را مبنای نجات بسیاری از افرادی قرار داد که زندگی را پوچ و بی‌هدف می‌پنداشتند و بعضا قصد خودکشی داشتند. فرانکل با نقل قولی از نیچه، این نظریه هستی‌گرایانه را تکمیل می‌کند: “کسی که چرایی زندگی را یافته است، با هر چگونگی خواهد ساخت.”

 

 معنای زندگی از فرد به فرد، روز به روز، ساعت به ساعت در تغییر است. از این رو آنچه مهم است معنای زندگی به طور اعم نیست، بلکه هر فرد می‌بایست معنی و هدف زندگی خود را در لحظات مختلف دریابد. من به جرأت می‌گویم که در دنیا چیزی وجود ندارد که به انسان بیشتر از یافتن معنی وجودی خود در زندگی یاری کند.

 


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده